Tornooi: Minipot van Olen 1 x goud en 1 x zilver

Op 12 september trokken we voor het eerst na de zomerstop terug met 6 judoka's op tornooi. Onze 7 'de deelnemer "Cedric Debu" was er maar weer eens in geslaagd om zich juist voor een tornooi bijna te verongelukken.
We wensen hem dan ook een snelle genezing van zijn toch wel pijnlijke voetblessure.

4 Pupillen ( U11) en 2 miniemen (U13) verdedigden de Leopoldsburgse kleuren buiten Limburg. De minipot van Olen is dan ook niet direct een klein tornooitje want deelname uit Nederland, Duitsland en GB.

De U11 mochten de dag openen. Debutante Amelien Deckers maakte voor het eerst kennis met het echte wedstrijdjudo. Ze heeft heel goed haar mannetje (of beter vrouwtje) gestaan. Gebrek aan ervaring deden haar voorlopig nog de das om maar in de toekomst is dit een judoka om rekening mee te houden.
Onze Jill wint 2 van haar 3 kampen en behaalt alzo een mooie 2 de plaats. Een beetje meer concentratie misschien bij haar O-soto Gari en een 1 ste plaats had er zeker ingezeten. Hier gaan we op werken Jill.
Kayleigh moet zich ondanks grote inzet gewonnen geven en verliest haar 2 kampen. Ze verdiend zeker ons respect voor moed en inzet.
Jeffrey had zowat de pechdag van zijn leven. Nog voor de wedstrijd bezorgt een slecht geworpen flesje aquarius hem bijna een blauw oog. In zijn eerste kamp waar hij zeer goed van start gaat en het overwicht naar zich toetrekt moet hij toch het onderspit delven door dat hij bij een aanval uitschuift en alzo in een houdgreep beland.
Tevens bezeerd hij hierbij ook nog eens zijn duim wat hem een bezoekje oplevert in de EHBO post. Hij beslist om toch nog verder te kampen met een ingetapedte duim. Moed alleen levert echter geen punten op en zijn 2 volgende tegenstanders zijn een maatje te zwaar. Even wat extra aandacht aan een paar punten geven de volgende trainingen en een goede inzet op de training zal spoedig voor de resultaten zorgen.

In de namiddag zijn Tom en Klaas aan de beurt. Tom heeft zijn eerste plaats hier niet in de schoot geworpen gekregen, hij heeft alles uit de kast moeten halen. Na het tornooi vertelde hij dat het wat hem betrof een van de zwaarste tornooien van het seizoen geweest was. De revelatie van de dag was toch wel Klaas. Wat is deze jongen erop vooruit gegaan sinds zijn eerste tornooien in het begin van het seizoen. Zijn 2de kamp is zijn overwinning gestolen door het verkeerd toewijzen van de punten door de tijdsopnemer aan de tafel. De 2 ander kampen (ook al eindigden ze op verlies) heeft hij eervol gestreden. De tijd dat ze met Klaasje speelden op de mat is definitief voorbij.

Nogmaals een dikke proficiat aan al de deelnemers en op naar 18 Oktober te Genk.