Provinciaal kampioenschap Limburg

Op 7 feb 2010 vond het PK Limburg plaats te Genk. De U15 - U17 - U20 streden er voor een plaatsje op het RK te Herentals. Sinds lange tijd waren er terug 2 deelnemers bij de U15 voor JC Leopoldsburg.
Uitslag : Nele goud en Cedric brons.

Cedric en Nele togen dan ook s'morgens naar Genk. Cedric zou uitkomen in de categorie Jongens U15 in de -46 Kg klasse. Met 4 deelnemers waren ze allemaal zeker van deelname aan het RK.
Cedric start sterk in zijn eerste kamp en laat zich niet intimideren door de hogere kyu graad van zijn tegenstander. Het lukt hem halverwege de kamp te scoren en hij blijft de wedstrijd controleren.
Hij controleert de kumi-kata van de tegenstander goed en is zeker ook de meest aanvallende judoka. Een verdiende overwinning.
Chef Olivier uit Koersel en Maïden Vitalie uit St-Truiden zijn nog een maatje te sterk. (allebei 2 de jaars U15). Cedric haalt brons en een plaatsje voor het RK binnen.

De opkomst van onze Limburgse judoka's was al mager en dat gold zeker voor de meisjes. Nele was dit jaar al 2 x uitgekomen in de cat. -52 kg. Dit is zeker in Limburg een zware categorie met enkele toppers zoals Camps Joyce (Koersel) Vanmalderen Shanti ( Lummen) en Haesen Indy (jigo Riemst). Ik had haar dan ook gevraagd om als het mogelijk was een gewichtscategorie lager te gaan. Ze flirte met de grens van de cat -48 kg.
Dat ze dit serieus heeft genomen en dat ze gemotiveerd is en karakter heeft bewijst ze door uit te komen in deze categorie. Ze heeft er op haar verjaardag (6 feb) wel de taart voor moeten laten staan. En op zondag is ze om 6h30 opgestaan om samen met haar vader nog te gaan lopen voordat ze moesten vertrekken. Met een gewicht van 47,700 kg zit ze ruim onder de limiet.
Een tegenvaller is dan wel dat er in deze categorie slecht 1 deelnemer is. Nele is Limburgs Kampioen en ze verdient het ook, al was het maar door haar inspanning om een cat. lager te gaan.

Het is nu uitkijken naar de resultaten op het RK en daar zullen er wel voldoende deelnemers en dus gevulde reeksen zijn.

Hierbij een dikke proficiat voor Nele en Cedric en veel succes gewenst op het RK te Herentals op 13 en 14 feb.

P.S. Het zal wel lukken want ze zullen een fantastische coach bij hebben. Thierry gaat namelijk deze skiër vervangen.

Hieronder de volledige uitslagen per categorie

Uitslag dames U15
Uitslag heren U15