Onze Club

Examenvereisten

Na ons clubtornooi van 17 juni zullen we onze judoka's weer eens testen op hun kennis die ze vergaard hebben gedurend het voorbije seizoen.
Om jullie hierbij wat te helpen plaatsen we de examenvereisten nogmaals online.

{phocadownload view=file|id=20|target=b}

{phocadownload view=file|id=2|target=b}

{phocadownload view=file|id=3|target=b}

{phocadownload view=file|id=4|target=b}

Geschiedenis judoclub Leopoldsburg

Het judo in België kwam na de 2e wereldoorlog stilaan op dreef in 4 steden; Brussel, Antwerpen, Charleroi en La Louvière. De eerste echte club kwam er pas in 1947 in Charleroi, gesticht door Jean Marie Falise. Daarna volgde de club van Elsene (Kano Elsene genaamd) die gesticht werd door Georges Ravinet.

In Antwerpen waren François en Kamiel Van Haesendonck en Willy Streuvels actief.

Op 6 juni 1949 werd de eerste Belgische Judobond gesticht: ‘De Belgische Judo en Jiu Jitsu Vereniging’. Een fusie met de ‘Belgische Amateur Judo Associatie’ kwam er in oktober 1959 waaruit de Belgische Judo Bond is ontstaan. Na de splitsing in een Waalse en Vlaamstalige federatie kwam er nog een fusie met de Vlaamse Liga, zodat we nu in Vlaanderen de huidige ‘Vlaamse Judo Federatie’ kennen.

Lees meer: Geschiedenis judoclub Leopoldsburg