Eigen Clubleden

Open van het pajottenland

Mieke wordt 3de op het tornooi " open van het Pajottenland" te Lennik.
Ze kampt vandaag niet in haar normale categorie (300 gr te zwaar :-( )

Hierna volgt het verslagje van haar vader en coach Jef

Maar goed dat we s'morgens heel vroeg naar Lennik gereden zijn,we hadden meer dan een uur vertraging.

Om half tien kwamen we aan de sporthal aan,maar ze hadden de weging en de wedstrijd een kwartiertje verschoven.
Mieke woog een 300 gram teveel en zat in de gewichtsklasse -52 kg. Ze hadden twee poules van drie judoka's,de twee eerste van de poule's mochten verder strijden.
Mieke liet zich verrassen en stond achter met een waza-ari,daarna scoorde ze zelf een waza-ari door te counteren en ze vervolgde met een houdgreep.
De tweede kamp kwam ze tegen de Belgische kampioene (Noyen Hanne),deze strijd verloor ze met een houdgreep. Ze werd tweede in haar poule en mocht dus verder strijden.
De volgende wedstrijd won ze met een yuko in de goldenscore. De vierde kamp mocht ze terug tegen Noyen,het werd een zwaar gevecht,pas in de laatste minuut liet ze zich verrassen en verloor met ippon. Eventjes later mocht ze door een fout van de tijdopnemer opnieuw kampen,na een zware strijd verloor ze met een houdgreep.

Mieke werd welverdiend het derde.

Proficiat meisje.

Jef