JC leopoldsburg 2 dagen op de Souvereincup te Lommel

Op 9 en 10 april waren we aanwezig op de Souverein-cup te Lommel. Zaterdag kampten onze 6 U13 in de voormiddag en onze 5 U11 in de namiddag.
Op zondag was het de beurt aan Nele (U15 -57kg) en iets later aan Jegor (U17 -66kg). Tom moest forfait geven wegens de stage in Duisburg.

Dat de souverein-cup ( vroeger Agglorex-cup) niet te onderschatten is mochten onze judoka's ook nu weer ondervinden. Een grote deelname van sterke Nederlandse clubs en selecties uit Luxemburg en GB deden het niveau flink stijgen.
Toch scoorden onze judoka's weer mooie resultaten. Alle 5 U11 deelnemers eindigden op de 2de plaats. Ik weet niet wat ermee gemoeid was, maar nadat alle U11 hun eerste 2 wedstrijden hadden gewonnen en dus uitzicht hadden op 5 1ste plaatsen, verloren ze allemaal hun laatste wedstrijd :-(.
Ook onze U13 deden het goed. De uitslag geeft een vertekend beeld omdat vele eindigden in een poule waar meerdere judoka's hetzelfde aantal overwinningen hadden.
Er word dan gekeken naar de technische punten en het gewicht. Hierdoor behaalde we verschillende keren een 2 de of zelfs derde plaats, terwijl dit evengoed een 1ste had kunnen zijn.

Op zondag verliest Nele haar eerste kamp, maar ze wordt opgevist in de herkansing. Spijtig genoeg kan ze ook deze kamp niet naar zich toe trekken. Wat wel duidelijk zichtbaar was is dat ze vooruitgang maakt. Wat meer trainen en nog wat ervaring zullen haar ten goede komen. De resultaten zullen dan wel volgen.

Onze U17 (Jegor) start zijn 1ste kamp tegen een Nederlander uit de club Essink. Deze gerenomeerde club levert sterke wedstrijdjudoka's af. Jegor kampt een zeer goede wedstrijd, hij kan zelf op bepaalde ogenblikken de kamp naar zich toe trekken. Hij is zeker de meest aanvallende judoka. De Nederlander kan in het begin van de wedstrijd een yuko scoren en gaat deze dan fel verdedigen. Jegor verliest de kamp met het kleinste verschil. Hij kan niet naar de herkansingen.

Een prachtig resultaat weer van onze judoka's.

Zondag 17 april zijn we weer van de partij op het tornooi van Zonhoven.

Tot dan en voor nu, allemaal een goed en verdiend paasverlof.