St-Truiden 1 x goud 1 x zilver 1 x brons

Het tornooi van de fruitstreek dat plaatsvind in St-truiden is zeker niet aan zijn proefstuk toe. Met meer dan 200 deelnemers uit gans Vlaanderen , Wallonië en Nederland behoort het tot de grotere Limburgse tornooien.
Op 14 november was het dan ook weer zover. Oorspronkelijk  werden 8 judoka's van leopoldsburg ingeschreven. 4 "U13" en 4 "U11".
Uiteindelijk waren 2 miniemen en 4 pupillen present. Klaas was de dag ervoor op school gekwest geraakt en cedric had andere verplichtingen.

Tom en Nele mochten in de voormiddag hun kunnen tonen. Tom was uitgeloot in een poule die nieuw voor hem was, zijn normale stevige tegenstanders Seppe en Bram zaten vandaag in een poule zwaarder.
Deze poule met nieuwe tegenstanders was echt wel geen uitdaging. In totaal met moeite 30 sec op de mat staan voor 3 ipons te scoren zegt voldoende. De eerste medaille van de dag was binnen.

Nele heeft de laaste tijd wat pech gehad en door kwetsuren veel minder kunnen trainen. Dat dit zijn sporen nalaat was al te zien op het interprov. U13 tornooi en werd vandaag spijtig genoeg bevestigd.
Tegenstanders die ze in een vorig tornooi nog vlot aankon waren nu een maatje te zwaar. Echter niets dat door een beetje extra training niet op te lossen is. Op 6 december kan ze haar opnieuw bewijzen.

Dan was het de beurt aan de U11. Het ondertussen bekende groepje van Jill, Kayleigh, Amelien en Jeffrey waren weer allen van de partij.

Jill treft in haar poule van 4 vandaag 2 waalse meisjes, onbekende dus. Haar eerste gevecht tegen Fleur Janssens van Lummen gaat gelijk op, ze zijn echt wel aan elkaar gewaagd. Een verstrooidheid van Fleur in de laatste 30 sec laat Jill niet onbenut en ze wint de wedstrijd met Ipon. Haar 2de gevecht is tegen de zwaarste uit de poule en het is dan ook echt wel een stevige waalse meid. Jill houd goed stand en kan zelf een paar keer gevaarlijk uit de hoek komen, uiteindelijk moet ze toch de duimen leggen. Je kan ook niet altijd alles winnen hé Jill. Haar derde kamp tegen de andere waalse wint ze vlot. De 2 de medaille is ook binnen.

Ondertussen heeft ook Kayleigh al moeten optreden. Haar eerste kamp gaat heel gelijkmatig op. Haar tegenstandster krijgt op een bepaald moment een eerste shido ( waarschuwing). De wedstrijd eindigt in een gelijke stand maar de scheidsrechter geeft de overwinning aan haar tegenstandster. Haar 2 de kamp is de beste van de dag, eindelijk heeft kayleigh begrepen dat je alleen kan winnen als je zelf ook goed aanvalt. Een mooie kamp maar spijtig genoeg geen overwinning. In haar derde kamp komt ze niet echt goed in de wedstrijd en ze komt al snel in houdgreep (game over).

Onze jongste, Amelien, met haar pluimgewicht start in een poule van 3. Haar 2 tegenstandsters komen uit Brussel. Haar eerste kamp is zeer spannend, ze komt 2 maal in een houdgreep terecht maar kan zich beide keren met een perfecte brugtechniek bevrijden ;-). Dan slaat het noodlot toe. In haar 2 de kamp komt ze zeer ongelukkig terecht op haar schouder met een breuk van haar sleutelbeen tot gevolg.  Amelien is out tot Januari en zal zich in de 3 volgende tornooien niet kunnen revancheren.

Als laatste was het de beurt aan onze enigste mannelijke U11 kandidaat Jeffrey. Hij had als opdracht meegekregen om vandaag te focussen op aanvallen en niet te kijken naar winst of verlies. Misschien wat verward door de opdracht loopt hij in de 1 ste wedstrijd al snel op tegen een counter. De 2 de wedstrijd kwijt hij zich goed van zijn taak maar ook hier geen winst. Een beetje ontgoocheld komt hij van de mat. Het moet hem toch een beetje kwaad gemaakt hebben want in de derde wedstrijd valt hij met volle furie aan. Het levert hem dan ook de eerste overwinning van de dag op. Een mooie derde plaats voor Jeffrey