4 x goud en 3 x brons Zonhoven 4 april 2010

Op 4 april 2010 trokken we met 12 judoka's naar het tornooi in Zonhoven. Een rijk gevuld deelnemersveld met judoka's uit Engeland, Duitsland en Nederland.

In de voormiddag mochten onze 9 miniemen hun kunnen tonen. Voor Adam en Mustafa zou het hun eerste deelname worden. Beide toonden een grote inzet maar gebrek aan ervaring en een zware poule onthielden hen van winst. het is echter duidelijk dat er capaciteiten in deze jongens zit.
Jeffrey deed voor het eerst na zijn operatie ook terug mee. De lange afwezigheid en de overgang naar de miniemen waren vandaag er een beetje teveel aan. Geen winst maar toch een paar mooie kampen. Even terug wat trainen en je zal er weer staan.

Jill start vandaag goed en wint haar eerste kamp op beslissing. De 2 volgende tegenstanders halen echter het overwicht. Waar 1 overwinning normaal voldoende is voor een 3 de plaats zorgt de puntentelling er vandaag voor dat ze 4 de eindigt. Als onze Jill haar vertrouwen terug krijgt kan ze haar prestaties van bij de pupillen zeker bevestigen.
Kayleigh start vandaag in een poule van 5. In deze zware poule zal ze stranden op een 4 de plaats.
Bij Ward zat de paaseieren wat in de benen precies. Ik miste zijn flitsende beenvegen vandaag. Ondanks een wat mindere dag ( je kan ook niet altijd winnen) toch een mooie 3 de plaats in een poule van 4.
Kim heeft de smaak na het vorige tornooi echt wel te pakken. De eerste tegenstander wordt vakkundig tegen de mat gewerkt. Ook in zijn 2 de kamp heeft Kim duidelijk overwicht en wint hij op beslissing. In zijn 3 de kamp laat hij zich door een mindere tegenstander vloeren door gebrek aan concentratie. Dit zal hem de volgende keer zeker niet meer overkomen.
Wat eigenlijk een eerste plaats had moeten worden eindigt na de puntentelling in een 3 de plaats.
Doordat Klaas door omstandigheden wat minder kan trainen was hij vandaag wat onzeker. Dat daar geen enkele reden voor was bewijst hij door zijn 3 kampen vlot te winnen.
Wat is deze jongen erop vooruit gegaan. Een welverdiende 1 ste plaats.
Ook Tom zet zijn zegereeks voort. Alleen zijn eerste tegenstander ( Pieter Vandyck uit Gruitrode) kan wat weerwerk bieden. De andere kampen worden vlot met ippon gewonnen.

Onze miniemenploeg

Onze 3 pupillen schitterden in de namiddag.

Amelien trad wat onzeker aan na haar lange afwezigheid vanwege een sleutelbeenbreuk opgelopen op een tornooi vorig jaar. Ze raast echter over de mat en haar tegenstanders uit Engeland en Nederland moeten het onderspit delven. Een welverdiende 1 ste plaats en het zelfvertrouwen heeft terug een boost gekregen.
Jo en Dean zitten in dezelfde poule. Er zal er dus maar 1 de eerste plaats kunnen behalen. Dean moet na een spannende wedstrijd de winst aan Jo laten. Zijn eerste kamp heeft hij dan al vlot gewonnen. In zijn derde kamp loopt hij op een counter van de tegenstander. Echter een mooie 3 de plaats.
Jo wint ook zijn andere kampen met overtuiging. Na een derde plaats in zijn eerste tornooi en een 2 de plaats in zijn 2 de  tornooi wou hij nu het rijtje afmaken en als 1 ste eindigen.
Hij is hierin met glans geslaagd.

Onze pupillenploeg

Nu kunnen we ons gaan voorbereiden op het zware tornooiweekend in Lommel. Hier zullen ook onze kadetten op zondag aantreden.

De rest van de foto's vind je in de image gallerij.