Jeugdtornooi KOERSEL van 02 mei 2010

JC Leopoldsburg heeft vandaag deelgenomen aan het jeugdtornooi in Koersel.  Ondanks de periode van communievieringen en andere feesten gaf JC Leopoldsburg toch present met 10 judoka's.

's Voormiddags traden 7 judoka's aan bij de miniemen (U13).  Hun vertrouwde coach Yvan kon er helaas niet bij zijn, want de familie Huysmans moest feestvieren.  Trouwens: proficiat met je communie, Tom!  Twee interim-coaches werden opgetrommeld om onze competiteurs met raad en daad bij te staan.  Onze miniemen lieten zich hierdoor echter niet uit het lood slaan en besloten coach Yvan een mooi communiegeschenk te geven door puike resultaten neer te zetten: 2 eerste plaatsen, 2 2de plaatsen, 1 3de plaats (die evengoed een eerste plaats had kunnen zijn gezien het een ex aequo was met drie judoka's die elk 2 wedstrijden hadden gewonnen).

Ook de twee jodoka's die niet op een ereplaats geëindigd zijn, verdienen een pluim voor hun inzet en durf om het op te nemen tegen tegenstanders die veel meer ervaring hebben.  Als zij goed blijven trainen en de raadgevingen van coach Yvan goed onthouden, staan ze de volgende keer ook mee op het podium.

's Namiddags waren de pupillen aan de beurt.  De judo-kriebels bij de familie Huysmans waren toch groter dan de honger, want de grote feesttaart werd even in de koelkast gezet zodat Jo eens kon laten zien aan de ganse familie uit welk hout die huismannen gesneden zijn.  En hij heeft dat goed gedaan: een knappe 1ste plaats onder een daverend applaus van zijn schare fans die zich terug naar 't Kamp repten om die grote taart te gaan verorberen!  Nu Yvan terug op de coach-stoel zat, kon het natuurlijk niet misgaan en Amelien won vol vertrouwen haar drie kampen: nog een 1ste plaats erbij.  Raphaël vocht nog maar zijn tweede wedstrijd en heeft bakken ervaring kunnen opdoen.  Knap gedaan.

Ik zou graag nog eens de interim-coaches Ludo en Ceriel willen bedanken voor de hulp die ze geboden hebben.  Ook wil ik aan alle judoka's een dikke proficiat wensen.  Jullie hebben dat zeer goed gedaan. Coach Yvan en de ganse judoclub Leopoldsburg zullen fier zijn!  Ik hoop dat jullie voorbeeld gevolgd wordt door nog meer jeugd van onze club en dat ook zij eens aan wedstrijden komen deelnemen.  Je moet het maar aandurven nietwaar...

Nu wordt er een kleine rustpauze ingelast in de tornooien van de provincie Limburg.  Begin juni staan we weer allemaal paraat om ippons te scoren of om onze jodoka's luidkeels aan te moedigen als supporter.  Wie echter de smaak te pakken heeft en geen drie weken kan wachten voor zijn volgende wedstrijd, hoeft dit maar te zeggen.  Je wordt op je wenken bediend:  JC Leopoldsburg neemt deel aan een cadettentornooi op zaterdag 22 mei 2010 en een miniemen-tornooi op zondag 23 mei 2010 in Otegem(in het verre West-Vlaanderen).  GEEF ZO VLUG ALS TELLEN JE NAAM OP AAN SENSEI YVAN.  Vervoer zal worden geregeld!

Sorémadé

T.D.