Eurosystornooi Houthalen

Het eerste tornooi van de drukke decembermaand vond plaats op 5 dec 2010 te Houthalen. Ondanks het barre weer en de gure weersvoorspelling daagde 11 van de 14 ingeschreven judoka's op.
We worden het al een beetje gewoon maar JC Leopoldburg scoorden weer zeer goed. 4 eerste plaatsen, 2 tweede plaatsen en 3 derde plaatsen was het uiteindelijke resultaat.

Ook de scheidsrechters hadden een beetje last van het barre weer denk ik. Zo werd de kamp van Dean 40 sec voor het einde onverwachts afgesloten. De scheidsrechter zal gedacht hebben dat het al gedaan was zeker. Hierdoor verliest Dean zijn kamp en zijn kans op een eerste plaats. Doordat hij zijn 2 vorige kampen vlot gewonnen had wordt hij toch nog 2de.

Ook Mustafa heeft vandaag geen geluk. Na een zeer mooie schakel ippon-seionage naar o-utchi-gari, waarbij de tegenstander plat op de rug valt (normaal ippon) krijgt hij geen score. Ook een verdiende waza-ari wat later wordt hem onthouden. Hij verliest dan uiteindelijk de kamp met een yoko tegen. Zijn eerste kamp had hij al gewonnen en zijn laatste verliest hij op beslissing. Met een beetje meer meeval had ook Mustafa een 1ste plaats kunnen hebben ipv de 3de plaats nu.

Zelf Tom heeft vandaag een kamp volledig moeten uitvechten. Dat was al een tijdje geleden. Tegen Jonathan Pacolet uit Lummen heeft hij nog eens alles uit de kast moeten halen. Al domineert hij de ganse kamp en kan hij zelf tot houdgreep komen. Hij moet voor de eerste keer in zijn carriere zijn tegenstander lossen uit houdgreep. Hij wint deze kamp uiteindelijk met Yoko.

Uitslag judoka's Leopoldsburg

Cat

Behaalde plaats

Amelien

Jo

Dean

2 de

Stien

2 de

Yannick

4 de

Adam

Tom

Kim

Ward

Mustafa

Kayleigh

4 de

Alle judoka's hebben mooie kampen laten zien. Sommigen zullen misschien nog iets meer gefocust en agressiever uit de hoek moeten komen.

Een dikke proficiat voor alle deelnemers. Doe zo voort.

Volgende afspraak is al voor zondag 12 dec 2010 in Dilsen.

Foto's van de U11 beschikbaar in de fotogalerij

{phocagallery view=categories|imagecategories=1|imagecategoriessize=0|hidecategories=1,3,12,20,18,15,21,31,38,5,7,8,26,32,6,9,10,24,11,13,14,23,19,22,25,27,28,29,30,33,35,37}