JC Leopoldsburg start het nieuwe jaar met prachtige resultaten op de trofee van de Donderslag op 8 en 9 jan 2011

Het tornooi van de Donderslag behoort tot een van de zwaarste tornooien van Limburg. 900 inschrijvingen uit 112 clubs, waarvan vele uit de buurlanden (Nederland, Duitsland, Engeland) en enkele Oost-europese landen.

Op 8 jan 2011 beten Tom (U15 -50kg 16deelnemers) en Jegor (U17 -66kg 15 deelnemers) de spits af. Jegor legde als 1ste jaars belofte een zeer verdienstelijk parcour af.

In zijn 1ste kamp ( tegen de latere finalist) houd hij tot bijna op het einde goed stand. Enkel op het laatste moment moet hij opgeven door een wurging. Dat het een harde kamp was bewees wel de vele ontvellingen in zijn aangezicht. Hij had precies onder een trein gezeten. In de herkansing begint hij goed maar laat zich op een bepaald moment vangen door gebrek aan wedstrijdervaring.

Tom is de enigste Limburgse 1ste jaars cadet die op het tornooi de 1ste ronde overleeft. 3 vlotte overwinningen ( waaronder tegen de vice-kampioen van Nederland) zorgen ervoor dat hij doorstoot naar de finale. Ook de finale wordt vlot gewonnen en zijn eerste medaille als U15 is binnen. Een prachtig resultaat.

Uitslagen zaterdag 8 jan 2011

Club rangschikking zaterdag 8 jan 2011

Op 9 jan 2011 was het dan de beurt aan onze U13 en U11 ploeg. Onze 7 (U13) en 6 (U11) judoka's sprokelden genoeg punten bij elkaar om als derde beste club van het tornooi te worden uitgeroepen.
Puntenverdeling was als volgt (1ste plaats 5 pt, 2de plaats 3 pt en een derde plaats 1 pt)
We eindigden met 3 clubs gelijk op de derde plaats, maar JC Leopoldsburg had meer 1ste en 2 de plaatsen.

Clubrangschikking zondag 9 jan 2011

Een ongelooflijk resultaat gezien het grote aantal clubs uit binnen- en buitenland. Zeker als je weet dat we met 4 kersverse U11 judoka's aantraden.
Alicia (2de), Dennis (3de), Wannes (3de) en Ben (2de) proefden voor het eerst van het wedstrijdjudo. Hoewel dit tornooi zeker geen starterstornooi is haalden ze puike resultaten.
Jo (1ste) en Dean (2de) bevestigden tegen zware tegenstand hun pretstaties van vorig jaar.

Ook onze U13 judoka's leverde schitterende resultaten af en wonnen op zijn minst 1 kamp ( de meeste echter meerdere kampen ;-) )
De overgang van U11 naar U13 werd dus door  Amelien (1ste) en Yannick (4de op 5) goed verteerd. Onze ervaarderen rotten haalden respectievelijk volgende resultaten.
Jill en Ward beide 1ste plaatsen.
Kim werd 2de en Kayleigh 3de. Jeffrey won 1 wedstrijd en werd ook 4de op 5 deelnemers.

Uitslagen individueel

Het jaar kon niet beter worden ingezet. Gefocust en hard trainen blijft echter de boodschap. Zeker de judoka's uit de oudere categorieën zullen moeten gaan bekijken waar ze ergens tijd kunnen vinden om extra te trainen. Vanaf  (U13) U15 zullen de eigen clubtrainingen amper toekomen.

Aanraders zijn de talententrainingen op woensdag (19h30 tot 21h00) in Neerpelt en de provinciale trainingen. Tevens kunnen we ook fysiek en randori's gaan trainen in Koersel op donderdag. Afspraken over vervoer kunnen altijd gemaakt worden.

Tot het volgende tornooi!!!