Tom wordt 1ste op het ranking tornooi "Ippon Trophy 2011"

Op 22 mei nam Tom Huysmans deel als enige Leopoldsburgse deelnemer aan het ranking tornooi voor de U15 ( Ippon Trophy). In zijn reeks (- 55kg) zijn er 21 deelnemers.
Ze starten allemaal in poules van 3 of 4 deelnemers. De eerste 2 van elke poule gaan naar de reeksen.

Tom start in een poule van 4. Hij wint zijn 3 kampen met Ippon en scoort zo al een aantal euro's voor de clubkas. Een mooie prestatie als we weten dat hij moet kampen met een verrokken rugspier. Hierdoor kan hij zijn geliefde seio-nage niet uitvoeren. Na de poules volgt er een korte sessie bij kinesist/trainer Danny Belmans. Hij stelt vast dat er enkele wervels van zijn rug vastzitten. Danny kraakt zijn rug zodat de wervels terug wat loskomen. Dit helpt inderdaad en de pijn is al wat minder.

Uiteindelijk gaan ze met 12 judoka's door naar de reeksen en doordat Tom 1ste is geëindigd wordt hij de eerste ronde vrijgeloot. De kwart-, halve- en finale worden ook nog telkens met Ippon gewonnen.

Hierdoor heeft hij een plaatsje op het hoogste schavotje en 10 euro voor de clubkas verdient. Een puike prestatie voor een 1ste jaars U15 in een sterk deelnemersveld.

U15 -55kg (21 Deelnemers)

Huysmans Tom JC Leopoldsburg
Aantjes Justin Muilwijk
Capizzi Rafael J.C. Rebecq
Van Gendt Michiel Judoteam Oost-Vlaanderen

Proficiat Tom voor deze prestatie!