Tornooi weekend te St-Truiden

Op 10 en 11 maart 2011 was JC St-Truiden weer gastheer van hun historisch " Tornooi v/d fruitstreek". Voor de mannen zelfs de 41 ste editie. Voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat heb ik daar zelf vroeger in mijn jonge en wilde jaren nog verscheidenen keren aan deelgenomen. ( heeeeel lang geleden ;-))

Na een dipje bij de vorige editie en een afgelasting vorig jaar staat het tornooi er nu terug. We hopen dat het terug kan uitgroeien tot het grote tornooi van vroeger.
Deze editie was alvast een goed begin.

Met wat minder deelnemers dan we gewoon zijn trokken de U11 en U13 toch met zijn elven naar St-Truiden op zaterdag 10 maart. Een kwetsuur en 3 deelnemers aan het nationaal kampioenschap schaken zorgden ervoor dat we bij de U11 enkele toppers misten.

Het tornooi is al sinds de eerste deelname van JC Leopoldsburg, 6 jaar geleden, een tornooi waar de resultaten ons wat parten spelen. Zelfs Tom behaalden hier steevast zijn minste resultaten. Het zullen de fruitbomen zijn zeker ;-).

Toch scoorden onze judoka's weer mooie resultaten. 4 eerste plaatsen, 2 tweede plaatsen en 2 derde plaatsen brachten ze naar Leopoldsburg.
Met dank nog aan coach Thierry die me kwam aflossen in de namiddag.

Op zondag was het de beurt aan de 6 U15 en onze enigste U17.
Het noodlot van St-Truiden slaat toe en maakt een einde aan de zegereeks van Tom. Hij verliest zijn kamp tegen de vicekampioen van België ( Jonathan Pacolet, JS Lummen).
Na zijn kamp gedomineerd te hebben krijgt hij een Yuko tegen in de laatste 20 sec en hij kan dit niet meer goedmaken.

Kim is de eerste ronde vrij. Hij wint de halve finale vlot met een mooie Ippon en moet enkel in de finale het onderspit delven en wordt knap 2de.
Ward presteert zeer goed. De eerste ronde is hij  vrijgeloot, in de volgende ronde scoort hij een pracht Ippon met een sublieme beenveeg. In de halve finale komt hij op voorsprong, maar verliest uiteindelijk tegen de vice Belgisch kampioen. De kamp om de derde plaats trekt hij weer overtuigend naar zich toe. Mooi!!!!

Ook ons Mieke legt een mooi parcour af en eindigt knap derde

Adam wint zijn eerste kamp maar moet later het onderspit delven. Ook de herkansing is voor zijn tegenstander. Mustafa start tegen de Belgisch kampioen en moet ook in de herkansing de kamp uit handen geven.

Ons Nele kampt opgewekt als altijd, maar moet haar kampen aan de tegenstanders laten.

De Uitslagen

Poule van