3 x goud en 1 x brons op tornooi in Genk

Op Zondag 18 oktober waren we weer present op het tornooi " De beker van de mijnstreek" te Genk. Van de 7 ingeschreven deelnemers moesten er spijtig genoeg 2 verstek laten gaan.
Nele wegens een kwetsuur en Cedric wegens onverwachte verplichtingen voor zijn vormsel. Uiteindelijk werden de Leopoldsburgse kleuren verdedigd door 1 miniem ( U13) en 4 pupillen ( U11).

Zoals gewoonlijk starten de miniemen in de voormiddag. Tom komt in zijn eerste kamp onverwachts achter met yoko, maar neemt snel het initiatief zelf terug in handen en scoort een wazari. 15 sec houdgreep en een 2 de wazari levert uiteindelijk een overwinning door wazari wazette ipon.
Zijn 2 de kamp komt hij uit tegen Seppe uit koersel ( een oude bekende en trainingspartner in koersel). Hoewel ze normaal aan elkaar gewaagd zijn heeft Tom vandaag de overhand. 2 maal word een bijna houdgreep door de scheidrechter afgebroken met matté. Uiteindelijk wint Tom met yoko. Zijn derde tegenstander is in zijn eerste kamp tegen Seppe zo onderuit gegaan dat zijn goesting om te kampen over is.
Overwinning door overgave en een 1ste maal goud voor Leopoldsburg.

In de namiddag gaat het spectakel verder met de pupillen. Amelien, Jill, Kayleigh en Jeffrey moeten zichzelf bewijzen. Ineens gaat het allemaal heel snel. Kayleigh en Jill kampen terzelfde tijd op 2 matten.
Als coatch kan je je natuurlijk niet in 2 delen. Vanuit mijn ooghoeken zie ik dat Jill haar eerste kamp vlot wint met houdgreep. Ook kayleigh doet goed haar best maar moet toch de overwinning afstaan.
Ook  haar 2 de kamp wint Jill zo snel dat fotograaf van dienst ( Kristiaan) zelf niet de tijd heeft om een foto te nemen. Jill verovert zo het 2de goud voor Leopoldsburg.
Ondertussen is ook Amelien in aktie gekomen. Zij moet het opnemen tegen 2 2de jaars pupillen uit gerenomeerde competitieclubs. Op papier misschien kansloos in de praktijk echter wint ze 2 maal met Ippon.
Ook al is ze misschien nog een beetje te voorzichtig met haar tegenstanders. Quote van Amelien " dat meisje had pijn dus heb ik haar maar los gelaten ". Het 3 de goud is binnen.

Jeffrey treed als enige mannelijke pupil aan. Een eerste gelijkopgaande kamp eindigt toch op verlies voor Jeffrey. Zijn 2de kamp wint hij al snel met houdgreep. In de 3 de kamp moet hij tevens de overwinning laten aan zijn tegenstander. Toch een mooie 3 de plaats en brons voor Leopoldsburg.

Een tevreden coatch kijkt terug op een geslaagd tornooi ;-)

Nu uitkijken wat de Limburgse miniemenploeg gaat presteren op 11 november op het interprovinciaal tornooi. Leopoldsburg levert hier 3 judoka's voor : Nele Tom en Cedric.
Onze pupillen zien we terug in actie op 14 november in St-Truiden.