Schitterende wedstrijddag op zondag 23 jan 2011

Op zondag 23 jan 2011 waren onze judoka's verdeeld over het Vlaams landsgedeelte. Een grote delegatie U11 en U13 traden aan in Diepenbeek. Tom gaf present op het Int. Open Antwerp in de Lotto Arena te Antwerpen.
Op beidde plaatsen presteerde onze judoka's weer schitterend. Het begint al bijna afgezaagd te worden ;-).
Tom werd eerste in Antwerpen en de anderen scoorden 5 eerste, 3 tweede en 4 derde plaatsen.
Als er een beker voor beste club was geweest waren we bijna zeker in de prijzen gevallen.

Tom zal zijn wedstrijden kampen in de cat. - 50kg. Al dadelijk merken we dat er wel zeer veel Nederlanders aanwezig zijn, precies het kampioenschap van Nederland.
Tom start in een reeks van 15. Ook Kevin Koehof, waartegen hij de kamp om de derde plaats had verloren op het Dutch Open, is van de partij. De kans op de revanche vandaag.
Tom is de enigste Belg in zijn reeks.Voor de rest zijn er 2 van het National Team Luxembourg, 4 duitsers, 7 Nederlanders en een Fransman.

Eerst werk Tom vakkundig een Luxemburger en een Nederlander van de mat en komt dan in de halve finale uit tegen Koehof. De revanche smaakt zoet en de Nederlander bijt in het stof. Klaar voor de finale tegen de Duitser Paul Schall. Dit is een zeer zware kamp en Tom kan slechts in de laatste 7 sec een waza-ari scoren met een tai-o-tochi.
Een mooie eerste plaats op dit internationaal tornooi. Klaar voor de kampioenschappen ?? We denken het wel, maar in judo is niets zeker. Elke kamp moet gevochten worden.

Resultaten U15 Antwerp Open

Ondertussen scoorden ook onze judoka's in Diepenbeek onder het begeleidende oog van coach Nestor en coach Sven het ene punt na het andere.

De resultaten

Uitslag

Amelien

Alicia

Wannes

Jo

Dean

Jill

Stien

Kim

Yannick

Ben

Ferre

Dennis

3 de plaats

Doordat alles een beetje uitgelopen was in Antwerpen waren we aan de late kant. Coach Nestor en Sven vertelden dat er flink gestreden was. Zelf kon ik Ferre en Wannes nog coachen.

Een uitermate dikke proficiat aan al de judoka's.

Een coach kan enkel trots zijn op zo'n Team. De U11 en U13 hebben nu even rust en kunnen zich voorbereiden op hun Kyu examens.

Voor de U15 en ouder starten begin februari de kampioenschappen. Supporters op post ;-).