Tom wordt Kampioen van Vlaanderen.

Op zaterdag 12 feb. en zondag 13 feb. vonden de regoniale kampioenschappen plaats te Herentals. Voor JC Leopoldsburg waren 4 deelnemers geselecteerd via hun podiumplaats op het provinciale kampioenschap van de week ervoor.

Op zaterdag start Jegor bij de U17 cat -66 kg. Klaas en Tom  zouden later uitkomen bij de U15, respectievelijk in de cat. -55 kg en -50 kg.

Jegor verliest zijn eerste kamp na een knap gevecht. Zijn tegenstander verliest zijn volgende kamp door opgave via een wurging, dus geen herkansing voor Jegor.

Klaas verliest zijn eerste kamp tegen de latere finalist. Hij kan dus naar de herkansingen, maar ook hier moet hij de winst aan de tegenstander laten.

Beidden hebben zich goed geweerd, maar een Vlaams kampioenschap is niet niks. Uiteindelijk komen de beste 4 van elke provincie hier tegen elkaar uit.
Om op dit niveau nog goed te kunnen meedraaien moet er serieus getraind worden. Zich beperken tot 1 of 2 clubtrainingen per week is dan misschien wat weining.
Beiden zijn ook nog 1ste jaars wat het altijd wat extra moeilijk maakt. Mits ze de trainingen wat kunnen opdrijven en wat meer wedstrijdritme ontwikkelen zullen ze er volgend jaar zeker staan. Blijven doortrainen en zoveel mogelijk tornooien meepikken in de loop van dit jaar is hier de boodschap.

Tom is vandaag duidelijk meer gefocust dan verleden week op het PK. Door zijn 1ste plaats is hij vrij van de voorrondes. In zijn reeks wint hij 3 x vlot met Ippon na zeer korte wedstrijden. Enkel de andere finalist kan een minuut weerwerk bieden, maar moet de duimen leggen na een wazari en een mooie ippon tegen.

Een wel zeer mooie prestatie voor een 1ste jaars U15 en veelbelovend voor het Belgisch kampioenschap te Ronse op 26 feb 2011.

Op zondag 13 feb. togen we naar Herentals met onze enigste vrouwelijke deelneemster. Nele is sinds kort terug aan het trainen na een lange revalidatie.
Het gebrek aan training en wedstrijdritme speelt haar op dit niveau dan ook parten. Haar eerste kamp is tegen een leerling van de topsportschool.

Deze is nog een maatje te sterk en Nele krijgt al snel een ippon score tegen. Tot overmaat van ramp laat deze judoka zich in haar derde kamp vangen en zo verliest Nele haar plaats in de herkansingen. Ook voor Nele geld hetzelfde advies als voor haar mannelijke collega's.

Toch een dikke proficiat voor al de deelnemers. Mogen deelnemen bij de beste van vlaanderen is al een prestatie op zich.

Hopelijk volgen er nog enkele foto's later.

Wedstrijdblad Tom U15 (-50 kg)

Wedstrijdblad Klaas U15 (-55 kg)

Wedstrijdblad Nele U15 (-52 kg)

Wedstrijdblad Jegor U17 (-66 kg)