Kersttornooi Lummen 17 dec 2011

Op 17 december 2011 vond het 3de Kersttornooi van JS Lummen plaats. Gelukkig dit jaar zonder de sneeuwstormen van de andere jaren.
Door de examentijd lieten enkele judoka's verstek gaan. Toch was het deelnemersveld, zeker bij de U15, goed gevuld.
Voor JC Leopoldsburg traden er 4 judoka's aan.

Voor 2 judoka's was het hun "maiden game". Ze zouden voor het eerst aantreden op een wedstrijdmat en dit direct bij de U15.

Zowel Mieke Van De Reijd (-48 kg) als Amos  Scheppers (-46 kg) deden heel wat wedstrijdervaring op doordat ze mochten starten in een poule van 5. Hierdoor waren ze verzekerd van minstens 4 kampen. Beide streden goed al werd het gebrek aan wedstrijdervaring hun natuurlijk fataal. Je mag echt niet meer verwachten dat je als startende U15 potten kan breken.

Beide lieten echter zien dat er potentieel aanwezig is en ik ben er zeker van dat ze zullen groeien in hun volgende wedstrijden.

Adam Paragulgov (-42kg) behaalde een mooie derde plaats in een poule van 5. Hij won zijn kamp tegen Wolodkiewicz damian uit GBR.

Al waren er in de meeste gewichtsklasses enkel poules om in te kampen, toch lag het niveau van de wedstrijden hoog. Er was dan misschien niet de kwantiteit aanwezig, de kwaliteit was er zeker. Getuigen van de aanwezigheid van bijna al de podiumplaatsen op het BK en RK jeugd 2011.

Onze judoka's hebben ook ondervonden dat het vanaf U15  moeilijk wordt als je je beperkt tot de 2 clubtrainingen per week. Voor degene die in de mogelijkheid zijn zou ik zeker willen aanraden om de trainingen in de buurt ook mee te pikken.

Zoals : talententraining in Neerpelt (woensdagavond), randoritraining Koersel ( donderdagavond) en de technische training te herentals elke 14 dagen.
Natuurlijk ook de provinciale training elke 2de zaterdag in Hasselt.

Dat deze trainingen opbrengen bewees Tom nogmaals. Na eerst zijn 4 kampen bij de U15 (-60kg) vlot te winnen deed hij als enige 1ste jaars cadet mee bij de U17 (- 60kg).

Ook hier werd hij geen moment in gevaar gebracht en scoort hij 3 ippons op rij.

Hij wordt vandaag daardoor 2 x eerste en brengt 2 sporttassen naar huis ( hij heeft aan zijn kleinere broer gedacht ;-)).

Vergeet nooit!!! in het judo ( zoals in het leven) krijg je weinig voor niks. Degene die hard en toegewijd trainen ontvangen ook de beloning. Niet iedereen kan altijd eerste worden, maar streven naar een podiumplaats moet je ambitie zijn, al moet je dan natuurlijk bereid zijn de offers te brengen.

Morgen is het de beurt aan onze uitgebreide selectie U11 en U13. We gaan probreren onze beker van vorig jaar te heroveren.