Tom 1 ste op de FJC

Op zaterdag 29 oktober vond in Lommel de prestigieuze Flanders Judocup plaats. VJF leden moeten geselecteerd zijn om hieraan mee te doen.
Om iedereen meerdere kampen te garanderen start men in poules. De 2 eerste van elke poule gaan dan door naar de reeksen.

Tom start in een poule van 4. Bij hem zitten een Ier en 2 Nederlanders. Ze blijken allen een maat te klein voor Tom. Hij wint vlot zijn 3 wedstrijden met Ippon.

In de kwartfinale is het de beurt aan een Engelsman om na 20 seconden met een prachtige sodo-tsuri-komi-goshi de mat ingeboord te worden.
Ook de halve finale en de finale worden vlot gewonnen. Tom zijn haar ligt zelfs nog in de plooi ( heel belangrijk voor hem ;-)).

Wat een zwaar tornooi had moeten worden blijkt een "walk in the park " te zijn geworden. Tom kan met een gerust gemoed naar de stage van het BOIC vertrekken.

De deelnemers in de -55 kg en De uitslag

Een zeer tevreden coach