Tornooi wekend 7 en 8 jan 2012

7 en 8 januari was weer een druk tornooi wekend. Op 7 jan traden onze U15 en U17 aan op het tornooi van de Donderslag te Gruitrode.
Dit tornooi blijft jaar na jaar groeien. Ook dit jaar weer 917 deelnemers uit 119 clubs en 11 landen.

Door het grote aantal buitenlanders altijd een pittig tornooi. 4 deelnemers U15 en 1 deelnemer U17 voor JC leopoldsburg. Klaas kwest zich op de training van Vrijdag en kan dus niet deelnemen.

Voor 2 U15 , Ward en Kim zal het hun eerste kamp worden bij de U15. Al hebben ze al heel wat ervaring opgedaan de voorgaande jaren, toch blijft de overgang moeilijk. Zeker op een tornooi zoals dit.
Ward start in de cat. U15 -38 kg ( 15 deelnemers) en is de eerste ronde vrijgeloot. Zijn 2de ronde is tegen een Italiaan en de latere winnaar. Hier laat hij zich verrassen en verliest met Ippon. Ook de herkansing moet hij aan zijn tegenstander laten. Toch een leerrijke ervaring voor Ward
.
Kim start in de cat U15 -50kg (20 deelnemers). Kim start sterk en is de betere judoka maar kan niet tot score komen. Hij krijgt een shido voor het nemen in de broekspijp bij een omkeer techniek. Ze gaan dan naar de golden score. Hier krijgt Kim een 2de shido voor dezelfde fout en dus yuko en wedstrijdwinst voor de tegenstander. Deze verliest zijn volgende kamp en dus geen herkansing voor Kim

Het kan snel gedaan zijn bij de U15.

De klasse hoger is voor Tom, U15 -55kg (11 deelnemers). Zoals gewoonlijk spurt Tom naar de finale (3 kampen gewonnen in minder dan 1 minuut) en kan hij ook de finale gemakkelijk winnen.

Onze enigste vrouwelijke deelnemer is ons Mieke U15 -48kg (9 deelnemers). Voor haar is dit haar 2de tornooi. Ze biedt goed weerwerk in haar eerste kamp maar moet de overwinning uit handen geven tegen de later finaliste. Ze wordt opgevist in de herkanssing en komt daar uit tegen Jessy Bauduin van JC Gruitrode. Deze jongedame heeft bij de U11 en U13 al heel wat potten gebroken en blijkt nu ook voor Mieke te sterk te zijn. Ook Mieke heeft vandaag weer heel wat ervaring opgedaan.

Jegor was onze kandidaat bij de U17 -73kg (10 deelnemers). Jegor kan door omstandigheden niet echt veel trainen en dat wreek zich natuurlijk op tornooien zoals deze.
Jegor verliest zijn eerste kamp ondanks goed weerwerk tegen de later winnar van deze categorie. Hij mag dus naar de herkansingen maar moet ook hier het onderspit delven.
Meedraaien bij de U17 op dit niveau is echt wel moeilijk zonder voldoende training. De inzet en de volharding is zeker aanwezig, de wedstijd technische ervaring ontbreekt echter.

De uitslagen van dag 1

Naam en Voornaam