Locatie Dojo

Uitslag 21 ste Beker van de mijnstreek!!

Op 19 jan 2013 namen we met 5 U11 en 6 U13 deel aan de Beker Van De Mijnstreek.
Vooral onze U11 presteerde uitmuntend. Ze bleven ongeslagen tot de allerlaatste kamp.
Robbe liep wat te gretig op zijn tegenstander toe en werd hiervoor afgestraft.

Pracht resultaat van onze judoka's op het tornooi te Dilsen op 16/12/2012

Onze judoka's behaalden een prachtig resultaat op het voorlaatste tornooi van dit jaar. 14 judoka's (4 U13 en 10 U11) namen voor JC Leopoldsburg deel.
Zoals alle jaren reikt JC Dilsen-Lanklaar een trofee uit voor "beste club" en dit voor de U13, U11 en het beste dagresultaat.

Onze 4 U13 behaalde al een schitterend resultaat, 3 x 1ste en 1 x 2de. Dit was voldoende om de beker voor 2de plaats binnen te halen.
JS Lummen werd hier 1ste en JC Gruitrode behaalde de 3de plaats.

Onze 10 U11 konden hiervoor niet onderdoen. En dat deden ze dus ook niet ;-).
4 x 1ste, 4 x 2de en 2 x 3de werden ze.

Dit zorgden ervoor dat we eerste werden in de cat. U11 voor JS Lummen en voor JC Gruitrode.

Als kers op de taart werden dan ook nog eens "Beste club van de dag" !!
JS Lummen werd hier 2de en JC Gruitrode behaalde de 3de plaats.

De minipot van Olen 22 sept 2012

Op het eerste tornooi van het seizoen waren we met 14 judoka's vertegenwoordigd. 9 U11 en 5 U13 zouden vandaag terug hun talent en kamplust tonen.

Voor enkele U11 was het hun eerste echte wedstrijd. De (mini) pot van Olen is nu niet echt een debutanten tornooi. Een groot deelnemersveld en verschillende judoscholen uit Nederland en Frankrijk zorgen voor een pittig niveau.

De "Pot van Olen" 23 sept 2012

De dag na de minipot was het dan de beurt aan onze U15 op de "Pot van Olen". Dit is een ranking tornooi voor de U15 en kan rekenen op een sterk deelnemersveld, ook uit het buitenland.

Spijtig genoeg is het een beetje het slachtoffer aan het worden van hun succes, want de formule en het groot aantal deelnemers zorgt voor grote vertragingen. 3 matten is ruim weinig om dit vlot af te handelen.

Dit is dan ook het enige minpuntje. Veel deelnemers van een goed niveau zorgen voor mooi en veel judo.

26 mei 2012 Kaizen - tornooi te Echt-Susteren (NL)

Op 26 mei 2012 vertrokken we al om 7h00  's morgens de grens over naar het Kaizentornooi Te Echt. Dit internationaal tornooi werd voor de 2de keer georganiseerd door JC Hercules. Tom maakt deel uit van het jeugdteam van JC Hercules dat in de finale stond van het Nederlands ploegenkampioenschap.

8 deelnemers van onze club zouden er aantreden. Voor enkele toch wel een ervaring. Andere leeftijdsklassen, andere regels. Zo kampt men in Nederland in de U8, U10, U12, U15.
Onze 2de jaars miniemen zouden dan ook aantreden bij de U15 die in Ned 3 jaar beslaan en waarbij Shime-waza (wurgen) is toegestaan.